Mesto i godina izdanja: Beograd, 2003.
Na stanju u knjižari
Poručite
Tragač za smešnim: Branka Veselinović
LJUBAV NE PROLAZI
(iz prikaza monografije objavljenog u listu "Politika" 12.03.2004; autor prikaza: M. Vulićević)

Istinski bogat i ispunjen život glumice Branke Veselinović opisan je u knjizi "Na dnu smeha leže suze" koju je priredio dr Zoran T. Jovanović a objavio Savez dramskih umetnika Srbije, u čast 65 godina umetničkog i humanitarnog rada prvakinje Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Monografija prati glumičin život, od prvih teatarskih koraka u najranijem detinjstvu, koje je ona sama duhovito opisala na početnim stranicama knjige, ali i kroz humanitarne aktivnosti ambasadora UNICEF-a, kao i reči i razmišljanja prijatelja, novinara, kritičara i publicista njoj posvećenih.
Jedna za drugom nižu se slike iz predstava, Brehtove "Majke hrabrosti", komada koji su Branka i Mlađa Veselinović na engleskom igrali u Americi, zatim Nušićevih komada, scene i tekstovi posvećeni monodrami "Tri lista deteline", u kojoj je Branka igrala likove tri usamljene žene, akcije Crvenog krsta, prizori "Veselih večeri" Radio Beograda, lutkarskih priredaba za decu kao i brojnih druženja i putovanja. Sve u jednoj bogatoj umetničkoj karijeri, koja je počela 1938. godine, u novosadskom Narodnom pozorištu, i u jednom životu koji aktivno traje 85 godina.
"Ja sam imitirala neke ljude koji mi se nisu dopadali, i to nije bilo tako loše, počela sam da razmišljam - zašto ja ne bih karikirala i neke pojave. Tada sam počela da bivam tragač za smešnim, i da vidite, polazilo mi je za rukom! Imitirala sam, u početku stidljivo, pa posle sve slobodnije, ali sam uvek želela da to bude dobronamerno! Mislim da je to osnova za dobar smeh..." - kaže Branka Veselinović.
U toj komičarskoj glumičinoj crti krije se ključ naslova knjige njoj posvećene. "Na dnu smeha leže suze" stih je Desanke Maksimović, dugogodišnje prijateljice Branke Veselinović, koji govori o pravom licu humanosti. Ona se smeje i hrabri, iako zna da nekome ko je bolestan ili usamljen nije od smeha, ali čini to iz urošenog entuzijazma, uprkos slabosti i za dobrobit života.
Izdavači:

Savez dramskih umetnika Srbije

Priredio: